пʼятниця, 6 лютого 2015 р.

6 клас

Тема уроку:  Ймовірність випадкової події
Мета уроку: формувати ключові компетенції: загальнокультурну та предметну – сформувати уявлення учнів про зміст таких понять, як теорія ймовірностей, випадкова, достовірна, неможлива події; сформувати уявлення про ймовірність випадкової події; спираючись на означення, навчити учнів обчислювати ймовірність випадкових подій за класичним означенням у найпростіших задачах. Розвивати логічне мислення, пам'ять,  виховувати спостережливість, уважність, бажання пізнавати нове.
Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап
IІ. Мотивація навчальної діяльності
Коротко зміст вступної бесіди можна викласти в тезах:
1.     Випадкові досліди в нашому повсякденному житті. Приклади таких дослідів.
2.     Розділ математики, що вивчає випадкові досліди, — теорія ймовірно­стей (можна навести невеличку історичну довідку).
3.     Супутні до теорії ймовірностей — комбінаторика і статистика.
  1. Митці про випадковість в нашому житті.
IIІ. Формування нових знань
Всі події, які відбуваються з нами, навколо нас можна розрізняти за такими ознаками:
а) завжди відбуваються — достовірні події;  б) ніколи не відбуваються — неможливі події;  в) події, що можуть відбутися за певних умов або не відбутися, називаються випадковими подіями.
Отже, в теорії ймовірностей ми маємо справу з трьома видами подій:
а) достовірні; б) неможливі; в) випадкові.
Тому наше завдання — навчитися їх розрізняти.
Бесіда
А чи можна «виміряти» шанс настання події і якщо можна, то як?   Під імовірністю випадкової події ми розуміємо число, яке харак­теризує частоту появи даної події. Ймовірність обчис­люють за такою схемою:
а) знайдемо кількість усіх можливих варіантів, які мають однакові
шанси для появи (або перебираємо всі варіанти, або обчисленням).
б) знайдемо кількість варіантів, які ведуть до появи даної події.
в) знайдемо ймовірність р за формулою: р = .
Наприклад
Якщо за умови 100 підкидань монети герб випав 52 рази, то ймовірність випадання герба дорівнює  = 0,52 = 52%.

IV. Засвоєння вмінь   
Усні вправи:     Які з названих подій є достовірними? неможливими? випадковими?
а) Вода замерзає (перетворюється на кригу при 0°С);
б) після літа настає зима;
в) цього року на Черкащині одержать гарний врожай пшениці.
Наведіть свої приклади неможливих, достовірних, випадкових подій.

Письмові вправи :
1.     Які з наступних подій є випадковими, достовірними, неможливими?
а) Песик говорить людським голосом;
б) потяг на станцію прибув за розкладом;
в) у Харкові опівночі світить сонце;
г) у Донецьку опівдні світло;
д) вода при 100ºС кипить;
є) після літа настає весна.
2.     Чи можна стверджувати, що в класі напевно знайдуться хоча б два
учні з однаковими датами народження, якщо в школі:
   а) 320 учнів; б) 500 учнів?
3.     Із 17 троянд, 8 волошок і 9 ромашок складено букет. Чи є в цьому букеті троянди, якщо букет містить:
а) 17 квіток; б) 20 квіток?
У задачах 2 і 3 треба акцентувати увагу на тому, що в разі запитан­ня, яке містить слова «точно», «напевно», маємо на увазі, що нас запитують, чи є названі події достовірними, чи випадковими, чи неможливими.
4.     В ящику лежить 10 кульок, три з яких білі. Яка ймовірність того, що вибрана навмання одна кулька — біла?
5.     Із букв розрізної абетки складене слово «три». Потім букви перемішу­ють і навмання беруть одну за одною. Знайдіть ймовірність, що буде складене початкове слово.
6.     З ящика, в якому 4 білих, 3 чорних і 7 червоних кульок, вийміть одну
кульку. Яка ймовірність того, що вона: а) біла; б) чорна; в) червона?

Робота з підручником: № 644, 648, 651


V. Підсумки уроку    
Тест (так чи ні)
У мішку 7 червоних яблук і 10 зелених. З нього навмання витягли 7 яблук. Серед них:
а) обов'язково є червоне яблуко;    б) обов'язково є зелене яблуко;
в) може бути зелене яблуко;     г) не може бути червоного яблука;  д) може бути жовте яблуко.

VІ. Домашнє завдання  (за підручником)  № 647,656


Немає коментарів:

Дописати коментар