«Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися
силами, що пробудилися в ній»
А.Дістервег
Сучасні інформаційні методики відкривають широкий простір для творчого
пошуку вчителя. Компетентнісно орієнтований підхід – один із нових напрямів
розвитку змісту освіти в Україні, оскільки компетентнісна особистість формується саме за
шкільною партою.
Мій інтерес до питання компетентності не є випадковим, оскільки працюю над
реалізацією методичної проблеми «Формування ключових компетентностей учнів на
уроках математики шляхом активізації їх творчої діяльності»
Переконана, що активна робота кожного учня з урахуванням рівня знань,
кругозору, сформованості навчальних умінь – головний напрям учительського
пошуку. Урок не повинен бути солов’їною піснею вчителя, який дуже добре знає і любить
свій предмет. Сучасний урок – це організація пошуку істини, спроб і помилок
учнів. Педагог – головний режисер дій дітей на уроці.
Я іду на урок не демонструвати себе і свої знання та вміння, а допомогти
розкритися кожному учневі. Головною метою моєї роботи є не прагнення дати дітям
якомога більше інформації, а турбота про глибину і якість набутих ними знань,
уміння самостійно здобувати знання та застосовувати їх у житті, бо вважаю, що учитель
повинен вміти створювати ділову, творчу обстановку, вести діалог, дискусію.
Я, як і кожен учитель, мрію
мати учнів, які вміють думати. Логічне мислення — необхідна умова успішного
засвоєння знань. Під час розв'язування задач навчаю учнів думати:
узагальнювати, аналізувати, розглядати варіанти, складати контрприклади, свої
задачі — не лише аналогічні розібраним, але й такі, що природно випливають із
правил, формул, теорем, властивостей функцій, які вивчають на
уроці. Маючи досвід роботи, переконана, шо набагато
корисніше розібрати декілька способів розв'язання однієї (не найпростішої)
задачі, ніж нашвидкуруч розв'язати три або чотири схожих одна на одну.
Намагаюся систематично «озброювати» учнів прийомами
доведення (або розв'язувати задачі на доведення). Доведення за індукцією, від
супротивного, шляхом перегляду варіантів тощо — могутній засіб активізації
пізнавальної діяльності не лише в процесі вивчення математики, але й інших
дисциплін.
Логічне мислення не можна розвинути, розв'язуючи лише
стандартні задачі, навіть у великій кількості. Зрозуміло, що зосередження уваги
лише на задачах, що потребують кмітливості й нестандартних прийомів
розв'язання, не може дати бажаних результатів навчання: не маючи достатнього
базового рівня знань (обчислення, перетворення, навичок розв'язання основних
типів рівнянь і найпростіших побудов), учні не впораються з багатьма
запропонованими їм задачами, зокрема, із задачами контрольних робіт чи тестів, відібраних
на ЗНО.
Немає коментарів:
Дописати коментар